ראשי הרשויות של חדרה, חוף הכרמל, עמק חפר, זכרון, פורידיס, יקנעם, מגידו, סגרו דיל עם המדינה – לתמוך בהקמת מתקני הקבלה של הגז מ"לוויתן" "כריש" ומאגרים נוספים- במרחק כ- 7 ק"מ מהחוף. הדבר נעשה תוך הטעיית הציבור ויצירת הרושם שהם נאבקים להרחקת המתקנים ללב הים – כשהאמת העירומה – שונה לחלוטין.

כמות בלתי נתפסת של ראשי רשויות נכנעה לפיתויים של ארנונה, כיבודים וקשרים מתגמלים עם חבורת ההון- שלטון תוך סיכון חסר תקדים של האוכלוסייה והחופים: ב- 05/04 הגיעו למועצה הארצית לתכנון ובנייה נציגי חוף ה כרמל ויקנעם וברכו על ההחלטה. אחרים הסכימו בשתיקתם.

מדובר במתקני ענק שיהפכו את החופים בין דור לנתניה לאזור תעשייה ימי בו יקומו אסדות גז כפטריות אחר הגשם- הרס מוחלט של האזור.

עיריית חדרה- מסתירה מהתושבים שמתקן הקבלה הראשון יקום מול שכונות המגורים החדשות בהן נמכרות היום אלפי יחידות דיור. בנוסף – יוקמו מתקני ייצוא ענקיים להנזלת גז לייצוא על גבול חדרה ומכמורת – ליד המקשר הימי לייבוא גט"ן (גז טבעי נוזלי)- שיהפוך לעורק הייצוא לשווקים בעולם – זאת, תוך הפיכת האזור ליעד אסטרטגי בכל עימות צבאי ובשגרה בשל מיכליות הגט"ן הנפיצות.

חדווה יחזקאלי, סגנית ראש עיריית חדרה טוענת שמתקן הקבלה הראשון יוקם מול דור- אבל היא אינה אומרת אמת. ידוע בתכנית תמ"א 37- ח בה נבחרו המיקומים שמול דור זהו אזור סיכון בשל גלישות קרקע- שם אי אפשר להקים את אסדת הפלטפורמה המתוכננת. המיידע הזה נמצא במחלקת ההנדסה של עיריית חדרה.

ביבשה- מתוכננים בעמק חפר ואזור "חגית" – ליד יקנעם ויישובי מגידו ומנשה, מכלי ענק לאחסון נפט מסוג קונדנסט – חומר מזהם ונפיץ במיוחד- שיופק במתקני הקבלה- נושא שמוסתר כמו סוד צבאי.

הצנרת של נפט הקונדנסט- מתוכננת לעבור בחוף הכרמל, בחדרה, בעמק חפר, בטבעון, חיפה, ויישובים רבים נוספים בצפון ובדרום- זאת למרות שהיא מסכנת מאות אלפים ולמרות התנגדות משרד הבריאות.

הנפט שיופק- מתוכנן להגיע לזיקוק וייצוא ממפרץ חיפה- וגם שם ראשי הרשויות משתפים פעולה עם המדינה- הרשויות בטבעון, נשר, חיפה, זבולון, קריית מוצקין, קריית אתא- עוזרים לקדם את התכנית, מי בשתיקה ומי באופן פעיל, עבור חברות הגז ובתי הזיקוק. כמיליון התושבים ישלמו בבריאות ובסיכון חייהם.

בקריית חיים מקימים נמל דלקים המיועד לייצןא התוצרת הפטרוכימית ממיליארדי החביות שיזוקקו ואוחסנו בבתי הזיקוק שמרחיבים לממדי ענק- תוך התעלמות מהתחלואה המזעזעת הקיימת ומתוספת הזיהום המפלצתית הצפויה.

המשרד להגנת הסביבה מסתיר את העובדה שבאשקלון – אחסון מכלי נפט הקונדנסט מאסדת "תמר" אשר מוסתרים בקצא"א- גורמת כבר היום לחריגות בנזן – פי 7 יותר מהתקן!!! – וזה בדיוק מה שצפוי בכל מקום אחר בו יוקמו המכלים- הרעלה מסיבית של האוכלוסייה בבנזן- שהנו מסרטן וודאי לאדם. קישור לידיעה בגלי צהל: http://glz.co.il/1064-80162-HE/Galatz.aspx .

ניתן למנוע את הסיכונים לחופים ולאוכלוסייה- ולהקים את מתקני הקבלה הרחק ליד המאגרים אבל בצע כסף של חברות הגז, התעשיינים, ראשי הרשויות ואין סוף בעלי אינטרסים- מוביל לסיכון שמאיים על עצם הקיום של המדינה- הן פיזית, הן בריאותית, והן אקולוגית.

מי שמוביל את הלובי שהצליח לקדם את התכנית- לובי אדיר של קצינים בכירים במיל, בעלי תפקידי מפתח בחברות גז קטנות ובינוניות אשר חצו את הקווים. הם בעלי השפעה אדירה על משרד הביטחון שמאפשר להכניס את התשתיות האלו. כי הקצינים שמשרתים היום בצבא יודעים – שמחכה להם יופי של ג'וב בחברות הגז ובתעשיית הנפט החדשה שתקום.

הגדיל ועשה – סא"ל תומר מירז, איש חיל הים, מראשי מטה חוף הכרמל שפנה ב- 08.01.2012 במכתב לועדת צמח וביקש בשם המטה, להקים את מתקני הייצוא קרוב לחוף – כמו גם חברו, אף הוא יוצא חיל הים, תא"ל שי ברוש שהציע להקים את מתקני הייצוא מול חדרה ומכמורת- ליד המקשר הימי, בדיוק כפי שהציע מירז… וכך התכנית הולכת ומתקדמת. ראו שקף מס' 5 במצגת: http://energy.gov.il/…/%D7%A2%D7%9E%D7%93%D7%…/ShaiBrosh.pdf

תא"ל במיל, צבי גנדלמן, ראש עיריית חדרה החדש, הכריז מיד עם כניסתו לתפקיד- על חדרה כ"עיר האנרגיה" והוא יודע שזה מאוד משתלם…

שחיתות של איש ציבור – זה לא רק לקחת שוחד אלא גם ובעיקר- לקדם אינטרס אישי תוך פגיעה בטובת הכלל.

לא בכדי ישראל מדורגת גבוה בדרגת השחיתות בעולם המערבי – הפניית הגב של כל כך הרבה ראשי רשויות לאינטרס הציבורי- משקפת את שורשיה העמוקים של השחיתות- אשר כבר היום קשה מאוד לעקור עקב היותה מושרשת עמוק בתוך הרשויות המקומיות.

אנחנו מדינה קטנה וצפופה, במצב של איום בטחוני מתמשך ולכן- חובה להרחיק את מתקני הקבלה- ללב הים ולייצא משם את הנפט שהתגלה לשווקים בעולם, בלי להכניסו לזיקוק ביבשה ובלי להפוך את ישראל למדינת עולם שלישי מזוהמת שמקריבה את חיי האזרחים למען רווחי עתק של כמה חברות פרטיות.

איש לא יודע דבר על הנזקים הצפויים ועל הקלות בה ניתן למנוע אותם. מדוע?
כי קבוצות בעלי שליטה חזקים בתקשורת הארצית מתחום האנרגיה ועסקים
נוספים שיש להם אינטרס- הצליחו להטיל צנזורה עצמית בנושא.

חשוב לציין שבמהלך הדיון בו התקבלה ההחלטה- ב- 05/04/16 – במצגת של משרד התשתיות הוצג חיבור של צינור ייצוא למתקני הקבלה, אבל כאן בכתבה המועצה הארצית טוענת – "התכנית אינה כוללת מתקן להנזלת גז". אז נכון- התכנית כוללת "רק" את קצה הצינור של מתקני ההנזלה. אבל יש תכנית אחרת- תכנית הגט"ן – תמ"א 37- ו .

כל הכבוד לידיעות חדרה ולכתבת מירית גולן על הפרסום!!!

למי שרוצה להתעמק- כאן מכתב שנשלח למועצה הארצית המפרט את הסכנות של תעשיית הקונדנסט המתוכננת ביבשה- כמויות עתק שמוסתרות מהציבור וממקבלי ההחלטות כשהדרישה- להקים את מתקני הקבלה על אסדה צפה לטיפול מלא- הפתרון הרשמי שהציעה נובל אנרג'י- מעל 100 ק"מ מהחוף:
https://drive.google.com/…/0B2gWtU3xLXOrVndDeVF4SGE4e…/view…

לתרומות למאבק המשפטי- ניתן לתרום ישירות באמצעות לינק לפייפל:
https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=93RNHBTWW3GVL

הפורום הישראלי לשמירה על החופים – הדף הרשמי
אמהות ואבות מצילים את חיפה והקריות